Adó-Környezet Kft
+36-30/9679-019
info@adokornyezet.hu

TERVEZET EKAER NGM rendelete

TERVEZET
A nemzetgazdasági miniszter
/2014. (…..) NGM rendelet
az Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer működéséről
Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 175. § (32) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. Általános rendelkezések
1. §
E rendelet alkalmazásában
1. EKAER elektronikus felület: a 3. § (1) és (2) bekezdésében megjelölt személyek által interneten keresztül közvetlenül elérhető adatelérési felület, amelynek használatával
a) a közúti fuvarozással járó tevékenységet folytatni kívánó adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja és az általa adatbejelentésre vagy adatmódosításra feljogosított személyek az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 22/E. § (8) bekezdésében meghatározott adatok bejelentésére vonatkozó kötelezettségnek tesznek eleget,
b) a közúti fuvarozással járó tevékenységet folytatni kívánó adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja saját tevékenysége kapcsán adatbejelentésre jogosíthat fel általa kijelölt személyeket,
c) a közúti fuvarozással járó tevékenységet folytatni kívánó adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja és az általa erre feljogosított személyek a rendelkezésre álló kockázati biztosítékkal kapcsolatos adatokat az 5. § (3) bekezdésében meghatározott módon folyamatosan nyomon követhetik.
2. garantőr: az Európai Unió tagállamában, illetve az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes államban székhellyel rendelkező pénzügyi intézmény, pénzforgalmi intézmény, befektetési vállalkozás.
2. §
E rendelet hatálya kiterjed
a) az EKAER elektronikus felületén történő bejelentési, változás-bejelentési kötelezettség teljesítésére,
b) az EKAER szám megállapításának rendjére,
c) a kockázati biztosíték mértékének folyamatos meghatározásával kapcsolatos szabályokra,
d) a pénzügyi intézmény, pénzforgalmi intézmény, befektetési vállalkozás által vállalt garanciaszerződéssel kapcsolatos szabályokra.
2. A bejelentés, változásbejelentés szabályai
3. §
(1) Az Art. 22/E. §-a szerinti közúti fuvarozással járó tevékenységet folytatni kívánó adózó, törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja ügyfélkapun történő felhasználónév és
TERVEZET
jelszó igénylését követően az EKAER elektronikus felületen jelenti be az Art. 22/E. § (8) bekezdésében meghatározott adatokat.
(2) A bejelentést az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja helyett teljesítheti az a személy is, akinek részére az adózó törvényes képviselője, vagy állandó meghatalmazottja az Art. szabályai szerint az EKAER elektronikus felületen a bejelentéshez szükséges felhasználónevet és jelszót igényelt. Az adózó megjelölhet olyan személyeket is, akik az adott EKAER számhoz kapcsolódóan kizárólag az Art. 11. számú melléklet I. alcím 4. pontja, II. alcím 4. pontja, III. alcím 3. pontja szerinti adatok módosítására jogosultak.
(3) Az Art. 22/E. § (8) bekezdés g) pontja alapján az átvételi címre érkezés, valamint a felrakodás megkezdése bejelenthető az EKAER elektronikus felületen, valamint a felületen az erre jogosult által megadott e-mail címről az állami adóhatóság által e célra meghatározott és közzétett e-mail címre küldött üzenettel.
3. Az EKAER szám megállapításának rendje
4. §
(1) Az EKAER szám az ugyanazon gépjárművel szállított rakományhoz kapcsolódik oly módon, hogy az Art. 22/E. § (8) bekezdésében és 11. számú mellékletében meghatározott adatok bejelentése alapján, azon termékegységre kerül meghatározásra, melyet egy megrendelő (ha saját termék mozgatása történik, akkor a termék tulajdonosa, bérmunka esetén az átvevő) számára, egy gépjárművel szállítanak, belföldre irányuló szállítás esetén egy adott átvételi helyre, a gépjármű ezen útvonalon történő egyszeri mozgása során. Egy termékegység több, vámtarifaszámmal azonosított termékfajtát tartalmazhat.
(2) Az adózó, törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja, vagy az általa kijelölt személyek által teljesített bejelentés alapján az EKAER szám az EKAER elektronikus felületen megállapításra és tárolásra kerül.
(3) A megrendelés meghiúsulása esetén az EKAER számot – a 15 napos érvényességi ideje alatt – érvénytelenítheti az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja, valamint az általa erre a 3. § (2) bekezdése szerint kijelölt személy.
4. A kockázati biztosíték kezelése, mértékének meghatározása
5. §
(1) Az Art. 11. számú melléklet IV. alcíme alapján kockázati biztosíték nyújtására köteles adózó az Art. 22/E. § (5) bekezdése szerinti biztosíték nyújtási kötelezettségét az elkülönített letéti számlára történő befizetéssel vagy garancia benyújtásával teljesíti.
(2) Az adózó az Art. 11. számú melléklet IV. alcím 4. pontja alapján akkor kötelezett több jogcímen biztosíték nyújtására, amennyiben az Art. 11. számú melléklet I. alcíme és III. alcíme szerinti tevékenységet is folytat, ebben az esetben az EKAER elektronikus felület meghatározza, hogy mely tevékenységi kör tekintetében magasabb a bejelentést megelőző 60 napban (ideértve a bejelentés napját is) teljesített bejelentések alapján nyújtandó biztosíték összege.
(3) Az állami adóhatóság nyilvántartásba veszi a 6. § (3) bekezdés szerinti feltételeknek megfelelő garanciát, illetve az elkülönített letéti számlára megfizetett biztosítékot. A letétbe helyezett összeg és a garancia kiegészíti egymást, az elkülönített letéti számlára megfizetett összegnek és a garanciaszerződésben szereplő összegnek együttesen el kell érnie az Art. 11. számú melléklete IV. fejezet 3-4. pontjában meghatározott mértéket.
TERVEZET
A rendelkezésre álló kockázati biztosíték mértékét az adózó -törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja, valamint az adatbejelentési jogosultsággal rendelkező személy folyamatosan figyelemmel kísérheti az EKAER elektronikus felületen. Az elektronikus felületen lekérdezhető a biztosíték aktuális egyenlege, a lekérdezés időpontját megelőző 60 nap (ideértve a lekérdezés napját is) alatt már bejelentett kockázatos termékek adó nélküli értékének 15 %-a, valamint e két adat alapján – a rendelkezésre álló biztosíték összeget figyelembe véve – a biztosíték megemelése nélkül még bejelenthető kockázatos termék adó nélküli értékének 15 %-a. Amennyiben ezen összeget meghaladóan kíván kockázatos termékekkel kapcsolatban adatot bejelenteni az erre jogosult személy, a biztosíték összegének kiegészítésére vonatkozó hibaüzenetet küld az elektronikus felület, és EKAER szám nem állapítható meg, így új bejelentés nem teljesíthető.
(5) A kockázati biztosíték akkor minősül megfizetettnek, mikor az elkülönített letéti számlára befizetett összeget jóváírták, illetve a garanciaszerződést az állami adóhatóság nyilvántartásba vette, de legkorábban a garancia érvényességének kezdetétől.
(6) Amennyiben az állami adóhatóság az Art. 11. számú melléklet IV. alcím 10. pontja alapján az adózó fennálló adótartozására elszámolja a biztosíték összegét vagy annak egy részét, az elkülönített letéti számláról történő átvezetésről értesíti az adózót. A garanciaszerződés alapján érvényesített lehívásról az állami adóhatóság szintén értesíti az adózót.
(7) A kockázati biztosíték adótartozásra történő elszámolása esetén az adótartozás megfizetésének napja az adószámlán történő jóváírás napja.
5. A garancia formájában nyújtott kockázati biztosíték
6. §
(1) Az állami adóhatóság csak olyan garanciát fogad el, melynél a garantőr a garanciáról szóló okirat kiállításának időpontjában
a) nem áll csőd-, felszámolási, kényszer-végelszámolási, valamint kényszertörlési eljárás alatt,
b) adószámát jogerősen nem függesztették fel,
c) tevékenységét felügyeleti szerve nem függesztette fel,
d) érvényes engedéllyel rendelkezik garancia vállalására.
(2) Az (1) bekezdés c)-d) pontjában rögzített feltételek fennállását az adózó a garantőr által kiállított nyilatkozattal igazolja.
(3) A garancia
a) meghatározott összegre szól, ezen összeg szerepel az okiraton,
b) meghatározott határnapig, de legalább 60 napig érvényes, az okirat tartalmazza az érvényesség kezdő és végső időpontját,
c) eredeti garancia, és amelyben a garantőr arra vállal kötelezettséget, hogy az állami adóhatóság igénybejelentése alapján, feltétel nélkül - a banki forgalom szabályozására vonatkozó előírások szerint, de legfeljebb 3 banki napon belül - az igénybejelentésben megjelölt államháztartási számlá(k)ra megfizeti a megbízója Art. 11. számú melléklet IV. alcím 10. pontja szerinti tartozását,
d) a fizetési igény bejelentésére az állami adóhatóságot kizárólagos kedvezményezettként jelöli meg,
d) az érvényesség idején belül visszavonhatatlan vagy kizárólag az állami adóhatóság jóváhagyásával visszavonható,
e) tartalmazza a garanciát nyújtó garantőr megnevezését, bankszámlaszámát, valamint a megbízó nevét, címét, fizetési számlaszámát, adószámát.
TERVEZET
(4) Nem fogadható el a garancia, ha a garanciát nyújtó hitelintézettel szemben a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény 189. §-a szerinti kivételes intézkedésre kerül sor.
(5) A nem magyar nyelven kiállított garancia kizárólag hiteles magyar fordítással ellátva fogadható el.
(6) Ha a garancia érvényességi ideje alatt a garantőr szervezet az (1) és (4) bekezdésben felsorolt feltételeknek már nem tesz eleget, vagy az állami adóhatóság részben vagy egészben beváltotta a garanciát, az adózó új, a feltételeknek megfelelő garancia benyújtására, vagy az elkülönített letéti számlára történő befizetésre köteles.
(7) Amennyiben az állami adóhatóság tudomást szerez a garantőr szervezettel kapcsolatos feltételek hiányáról, elektronikus úton értesíti az adózót és egyidejűleg felszólítja arra, hogy 8 napon belül nyújtson be igazolást arról, hogy a feltételeknek megfelelő garantőrnél kezdeményezte a garanciaszerződés megkötését, mely eljárás folyamatban van, vagy 8 napon belül egészítse ki a biztosíték összegét az elkülönített letéti számlára történő befizetéssel. A felszólítás esetén annak kézbesítésétől számított 8 napig az adózó jogosult az EKAER elektronikus felületen bejelentést teljesíteni a korábban nyilvántartásba vett biztosíték mértékéig.
(8) Amennyiben az adózó nem teljesíti a (7) bekezdés szerinti felszólításban foglaltakat, úgy nem jogosult az EKAER elektronikus felületen bejelentést teljesíteni a kézbesítéstől számított 8. napot követően. Ha az adózó a felszólítás alapján benyújtja az igazolást, de a kézbesítéstől számított 60. napig nem veteti az állami adóhatóságnál nyilvántartásba az új garanciaszerződést, vagy nem egészíti ki az elkülönített letéti számlára történő befizetéssel a biztosíték összegét, a felszólítás kézbesítésétől számított 60. napot követően EKAER szám nem állapítható meg az adózó számára.
(9) Amennyiben az Art. 11. számú melléklet IV. alcím 11. pontja alapján a biztosíték visszautalásának van helye, az utalást a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó esetén a pénzforgalmi számlára, megszűnt adózó (tevékenységét megszüntető egyéni vállalkozó) esetén a kérelemben megjelölt számlára vagy postai átvételi címre teljesíti az állami adó- és vámhatóság.
6. Záró rendelkezések
7. §
(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel – 2015. január 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet 4-5. alcíme 2015. január 31-én lép hatályba.
TERVEZET
INDOKOLÁS
Általános indokolás
Jelen tervezet rendelkezik az EKAER működésével, a bejelentéssel, valamint a kockázati biztosíték nyújtásával, elszámolásával, garanciaszerződéssel kapcsolatos részletszabályokról.
Részletes indokolás
1. §-hoz
A rendelkezés meghatározza az EKAER elektronikus felület, valamint a garantőr fogalmát.
2. §-hoz
A rendelkezés alapján a rendelet hatálya az EKAER elektronikus felületének használatára, EKAER szám megállapításához szükséges bejelentés rendjére, a kockázati biztosíték összegének folyamatos, az adózó által is hozzáférhető meghatározására, valamint a garanciaszerződés formájában vállalt kockázati biztosíték egyes szabályaira terjed ki.
3. §-hoz
A rendelkezés rögzíti, hogy az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja az ügyfélkapun történt jelszó és felhasználónév igénylését követően tud az EKAER elektronikus felületen adatokat rögzíteni. Az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja jelszó és felhasználónév birtokában az EKAER elektronikus felületen bejelentheti azon személyeket, akik nevében jogosultak az EKAER szám igényléséhez szükséges, az Art.-ben meghatározott adatoknak elektronikus felületen történő rögzítésére. Az adózó egyrészt valamennyi bejelentendő adat tekintetében adhat jogosultságot, másrészt egy ún. szűkített adatrögzítési jogot is delegálhat, amely kizárólag az Art. alapján módosítható adatok módosítására vonatkozik.
4. §-hoz
A rendelkezés, hogy a közúti fuvarozással érintett termékegységek mely csoportját azonosítja egy EKAER szám, továbbá a megállapított EKAER szám 15 napos érvényességi idején belül történő törlésének lehetőségét szabályozza.
5. §-hoz
A kockázatos termékekkel végzett, közúti árufuvarozással járó tevékenység esetén az adózó köteles kockázati biztosíték nyújtására, mely két módon, elkülönített számlára történő befizetéssel, vagy garanciaszerződés állami adóhatósághoz történő benyújtásával és annak a hatóság általi nyilvántartásba vételével teljesíthető. A két teljesítési mód „átjárható”, azaz együttesen kell elérni a törvény szerinti mértéket.
Az Art. rendelkezik arról, hogy a több jogcímen kötelezett adózó kizárólag a magasabb összegű garancia nyújtására köteles. Amennyiben tehát az adózó a biztosítékköteles tevékenységek közül mindkettőt folytatja, azaz az Európai Unió más tagállamából Magyarország területére irányuló termékbeszerzést vagy egyéb célú behozatalát, valamint
TERVEZET
belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első adóköteles termékértékesítést is végez, kizárólag azon tevékenységi kör után köteles kockázati biztosítékot nyújtani, melyre a rögzített adatok alapján a magasabb biztosíték összeg adódik. Ezt az EKAER elektronikus felület automatikusan számítja.
A rendelkezés tartalmaz továbbá a biztosíték megfizetésével, valamint a biztosíték adótartozásra történő átvezetésével kapcsolatos elszámolási szabályokat.
6. §-hoz
A garanciaszerződés formájában nyújtott biztosíték esetén mind a garantőrnek, mind a szerződésnek meg kell felelnie a Rendeletben meghatározott követelményeknek. Amennyiben a garantőr nem teljesíti a jogszabályi feltételeket, tehát a személyében rejlő ok miatt nem megfelelő a garancia, akkor méltánytalan helyzetet eredményezne, ha az adózó nem tudna bejelentést teljesíteni és EKAER számot kérni. Ezért a garantőr személyében rejlő, a garancia érvénytelenségét eredményező okról (pl. csődeljárás hatálya alá kerül) történő tudomásszerzést követően az állami adóhatóság felhívja az adózót, hogy az ily módon „fedezet nélkül maradt” garanciát pótolja, megfelelő határidőn belül. A felhívás kézbesítésétől számított 8 napon belül az adózónak az elkülönített számlára történő befizetést teljesítenie kell, vagy igazolnia azt, hogy a feltételeknek megfelelő garantőrnél megindította a szerződés megkötéséhez szükséges eljárást. Ebben az esetben 60 napig még lehetőség van EKAER szám megállapítására, de kizárólag a már rögzített garancia összeg mértékéig. 60 nap elteltével vagy garanciaszerződést kell az állami adóhatóságnál nyilvántartásba vetetni, vagy befizetést kell teljesíteni, ellenkező esetben nem lesz lehetőség a továbbiakban EKAER szám igénylésére.
7. §-hoz
Hatálybaléptető rendelkezések. A kockázati biztosítékra vonatkozó rendelkezéseket – az adózás rendjéről szóló törvénnyel összhangban – a Rendelet hatályba lépését követő 30. naptól kell alkalmazni, mivel ettől az időponttól kell először biztosítékot nyújtani az adózóknak.

2014. 12. 10.

Hír archívum

2017. 02. 28. Korlátolt felelősségű társaságok tőkeemelési kötelezettsége
2017. 01. 17. 4/2017. (I. 12.) Korm. rendelet
2017. 01. 12. Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és az ezzel kapcs
2017. 01. 12. A 2017-ben választható cafeteriaelemek
2017. 01. 09. A családi kedvezmény 2017-es adóévre vonatkozó változásai
2017. 01. 09. A szociális hozzájárulási adó mértéke
2016. 12. 07. Tájékoztató az alanyi adómentesség választására jogosító értékhatár 2017. január 1-jétől bekövetkező
2016. 12. 07. Tájékoztató az egyes baromfitermékek értékesítése esetén alkalmazandó 5%-os adómértékről
2016. 12. 07. A termékbeszerző, szolgáltatás igénybevevő adószámának feltüntetése az áthárított adót tartalmazó sz
2016. 12. 07. Milyen feltételek mellett alkalmazható az étkeztetési (vendéglátó) szolgáltatások nyújtása során a 1
2016. 11. 23. Az eredetileg 2016. szeptember 30-ára meghirdetett kötelezetti kör bővülése 2017. január 1-jére toló
2016. 11. 10. Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és az ezzel kapcs
2016. 09. 06. Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel eleget tenni kötelezettek köre 2016 szeptembe
2016. 08. 23. Kötelező munkavédelmi képviselőválasztás legalább 20 fő....
2016. 07. 14. Kalkulátor segíti a cégek spórolását
2016. 06. 13. Dolgos vakáció diákoknak
2016. 02. 24. a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről.....
2016. 01. 31. Gyermekek után járó pótszabadság igénylése
2016. 01. 09. Nyilatkozat telefonszolgáltatás......
2016. 01. 08. Minimálbérek és garantált bérminimumok
2016. 01. 02. Adóelőleg-nyilatkozatok 2016.
2016. 01. 02. Belépő dolgozó adatlapja
2015. 12. 30. 2016. évi minimálbér
2015. 12. 28. A behajtási költségátalány polgári jogi és adójogi (illetve számviteli) megítélése
2015. 12. 06. Közvetített szolgáltatás, alvállalkozói teljesítmények...
2015. 11. 30. Szakképesítés ipari, kereskedelmi állásoknál
2015. 11. 30. 2016.évi adótörvény változások
2015. 11. 30. Időszakonkénti elszámolás 2016.évtől
2015. 11. 07. 3010/2015. útmutató az áthárított általános forgalmi adóra vonatkozó levonási jog érvényesítéséről é
2015. 07. 29. Változik a biztosítottak bejelentése
2015. 03. 18. Aki pénztárgéphasználatra kötelezett, de..................
2015. 03. 17. NYILATKOZAT A 2012.07.01-től hatályos, az általános forgalmi adóról szóló 2007.évi CXXVII.törvény 1
2015. 03. 17. Adóelőleg-nyilatkozat a 2015. évben az adóelőleg meghatározása során figyelembe vehető költségekről
2015. 03. 15. Jövő január elsejétől csak olyan számlázó programot lehet majd használni.......
2015. 03. 15. Munkáltató utazási költségtérítési lehetőségei
2015. 02. 17. Számlázó programokkal szembeni követelmények változása 2016. január 1-jétől
2015. 02. 05. Mire érdemes figyelni az online pénztárgép és a NAV közötti adatkapcsolat folyamatos biztosítása érd
2015. 02. 02. A családi kedvezmény 2015-ös adóévre vonatkozó változásai
2015. 02. 02. SZJA bevallási csomagok, fontos határidők
2015. 01. 24. Biztosítékadási kötelezettség alóli mentesülés az EKAER-ben KOMA bejelentkezéssel
2015. 01. 19. Pénztárgépek: jön a felülvizsgálat határideje
2015. 01. 16. A családi kedvezmény 2015-ös adóévre vonatkozó változásai
2015. 01. 15. Tájékoztató a biztosítási kötelezettséget érintő változásokrül, a 2015. évi járulékalapot képező jöv
2015. 01. 12. Minimálbér, garantált bérminimum 2015
2015. 01. 12. NAV útmutató az általános forgalmi adó bevallás általános szabályairól,........
2015. 01. 10. Az SZJA bevallások letöltése - egyszerűen NAV honlapról
2015. 01. 09. Adóelőleg-nyilatkozatok 2015.
2015. 01. 09. Tájékoztató a szociális hozzájárulási adóból érvényesíthető kedvezmények változásáról
2015. 01. 08. Ha jön a munkaügyi ellenőr (origo.hu)
2015. 01. 05. Igazolás az egyszerűsített foglalkoztatásból származó bevételről
2015. 01. 02. 1. melléklet a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelethez
2015. 01. 02. 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolg
2014. 12. 30. A lakóingatlan értékesítésére választott áfa-fizetési kötelezettség alóli kilépés kivételes lehetősé
2014. 12. 30. 2015. január 1-jétől fordítottan adózik a munkaerő kölcsönzése, kirendelése, személyzet rendelkezésr
2014. 12. 30. Tájékoztató a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény 2015. évtől hatályos módosításairól
2014. 12. 30. Nyilatkozat a 2014. évi személyi jövedelemadó........
2014. 12. 18. Egymilliójába is kerülhet, ha hibázik a pénztárgéppel
2014. 12. 18. A kormány kezd rájönni, hogy lehetetlent kér a cégektől
2014. 12. 10. TERVEZET EKAER NGM rendelete
2014. 12. 10. TERVEZET EKAER NGM rendelet melléklete a kockázatos termékek meghatározásáról
2014. 12. 08. Figyelem! 2015. január 1-jétől változik a pénztárgép használatra kötelezett adóalany számlakibocsátá
2014. 12. 04. 2015.évi adótörvény változások
2014. 08. 11. Véghatáridő az online pénztárgépek bevezetésére
2014. 07. 11. Számítógéppel és pénztárgéppel előállított nyugta elhatárolása
2014. 07. 03. 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet pénztárgéppel kiállított nyugtára vonatkozó rendelkezésének értelmez
2014. 06. 10. A diákmunka adózási szabályai
2014. 05. 17. Tájékoztató a visszaváltható, más utalványra beváltható utalványok adókötelezettségéről
2014. 03. 28. A területi kamarák honlapja, címe, bankszámlaszáma és telefonszáma
2014. 03. 15. Tájékoztató az egészségügyi hozzájárulás felső határának megállapításáról a családi járulékkedvezmén
2014. 03. 15. Tájékoztató az Erzsébet utalványok juttatásáról
2014. 01. 30. Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel eleget tenni kötelezettek köre
2014. 01. 08. Tájékoztató az online pénztárgép beszerzéséhez kapcsolódó támogatás igénybe vételére vonatkozó határ
2014. 01. 08. Adóelőleg-nyilatkozatok a 2014. évre
2014. 01. 07. Minimálbér és garantált bérminimum 2014. évben
2014. 01. 04. NAV adózási számlaszámok és adónemek érvényes jegyzéke
2013. 12. 16. Tájékoztató az online pénztárgépekre való átállásról
2013. 12. 15. 2014. évi adótörvény változások

Hírek

2017. 02. 28.
Korlátolt felelősségű társaságok tőkeemelési kötelezettsége
Tovább »
2017. 01. 17.
4/2017. (I. 12.) Korm. rendelet
Tovább »
2017. 01. 12.
A 2017-ben választható cafeteriaelemek
Tovább »
2017. 01. 12.
Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és az ezzel kapcs
Tovább »
2017. 01. 09.
A szociális hozzájárulási adó mértéke
Tovább »
További hírek »

Linkek